CASE
Vil du hellere bladre i PDF'en? Så klik her.
Politikens Forlag opkøbte i 2017 slankekonceptet Sense, som var et i forvejen etableret brand, med bl.a. seks bogudgivelser og certificerede slankekonsulenter bag sig, samt et forum på Facebook med over 100.000 medlemmer. Målet med salget til forlaget var bl.a. at løfte brandet så det blev populært og kendt i storbyerne også. Derudover var et mål også at sælge konceptet og bøgerne i udlandet. 

Opgaven gik ud på at redesigne hele Senses identitet - både logo, hjemmeside, visitkort, bildeco og salgsmateriale, herunder foldere, konsulentmateriale og annoncering på tryk og web. 
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
Målgruppe
Minerva-modellen og segmentering
Eksisterende segment: ”Rosa målgruppe”
Nyt segment: ”Violet målgruppe” med elementer fra det grønne. 
2. gammel vs. ny annoncering
Ude og Hjemmes ugeblade - hvor der i dag stadig bliver annonceret.
 Der er nu mere fokus på en bredere målgruppe som f.eks. læsere af Alt for damerne.
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
LOGO
3. Udgangspunkt
Det eksisterende logo i  grøn og negativ med pay-off.​​​​​​​
4. research
Udsnit af research i hånd-logoer, som jeg hurtigt
besluttede mig for skulle være bærende element.
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
Rentegning
5. skitser
Udsnit af håndtegnede skitser, for at afprøve forskellige måder at bruge hænderne på. 
6. gestaltloven: figure/ground
Skitser over endelig idé med inspiration fra Rubin’s Vase og loven om forgrund/baggrund. 
7. circle guide lines
Cirkler påføres logoet for at fjerne overskydende beziér-punkter og glatte linjerne ud.
Dette gør logoet helt afrundet og giver ekstra finish.
8. den gyldne sektion
Den ene hånd er spejlet 180 grader, og er identisk med den anden hånd for at skabe harmoni og enkelthed. Derudover hænderne med Fibonaccis gyldne sektion over sig - som både kan måles på hele figuren og den enkelte hånd.
9. navnetræk
Font- og farveovervejelser til navnetræk i logo samt beregning af luft mellem elementerne.
10. endelig logo
Det rentegnede logo i original og negativ.
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
Markedsføring
11. aida
Attention: Billedet af Suzy Wengel. Hun er slank, smilende og en god ambassadør.
Interest: Taglinen, ”Dit vægttab er lige ved hånden” - igen for at understrege, at maden afmåles med hænderne.
Desire: De tre selling points, og tre gode argumenter for, hvorfor man skal købe bøgerne og adoptere livsstilen.
Action: De syv bøger med den nyeste udgivelse fremhævet. Nu skal kunden ud og købe bøgerne.
12. Ny markedsføring: annoncer
Det nye segment betød også ny markedsføring. Senses indryk til Storkøbenhavn med pandevæg på Vesterport St., en buslangside, adshels, elipse til 100 af Dansk Supermarked, Suzy Wengels visitkort og en magnet.
Medbringes til eksamen
  Scroll ned og se logoanimation
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
Back to Top